Tuesday, August 27, 2013

Memorandum Anak Syarikat KUIN kepada YAB MB Kedah


Berikut adalah Memorandum yang telah dipanjangkan kepada YAB Menteri Besar Kedah. Jutaan terima kasih kepada YAB MB kerana sudi meluangkan masa bersama kami.


Sila klik imej di atas untuk besarkan

Datuk Mukhriz Mahathir ada memberikan respons positif semasa pertemuan itu. Begitu juga dengan beberapa kenyataan beliau melalui media:

Mukhriz stressed that the state government's stand was to settle the Insaniah Holdings - set-up by the previous administration to generate funds for Kolej Universiti Insaniah (Kuin), in a gentlemen manner without exposing or shaming anyone.

"Perhaps we can start by investigating the qualification of several staffs who are allegedly related to a senior official (in the holding) since I find it rather bemusing that there were many members of a single family were hired at Insaniah Holdings," he said during a press conference at the side of the 13th state legislative assembly sitting here today.

- New Straits Times

Diharap masalah ini dapat diselesaikan pada kadar segera bagi mengelakkan kesengsaraan kakitangan IHSB terus berlarutan lagi. Kami amat menghormati pendirian YAB MB dalam menjaga privasi pihak yang berkaitan. Saya sendiri menyokong usul untuk melakukan siasatan menyeluruh masalah salahguna kuasa dan hedonisma di dalam organisasi.

Kami amat terbuka untuk memberi kerjasama untuk urusan penyiasatan ini. Kerana ianya amat mustahak untuk YAB MB mendapat maklumat yang tepat dan tuntas dari kedua-dua pihak, baik KUIN dan IHSB sendiri.

Walaupun begitu, kami berharap proses penyiasatan ini tidak akan menangguhkan urusan penyelesaian tuntutan gaji kami yang telah tertangguh lebih dari 3 bulan. Sebagaimana termaktubnya pendirian YAB MB yang memahami masalah rakyat dan menyelesaikan masalah rakyat Kedah yang teraniaya seperti kami ini.

12 comments:

  1. semoga tuan2 mendapatkan hak tuan kembali insyaallah!

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. yup aku keja sana tapi aku tak ada dalam gambar

      Delete
    2. oo yeke... sabar byk2 bro, semoga hak ko dan rakan2 sepejabat semua dapat ditegakkan

      Delete
  3. haram jadah punya mukhriz
    orang dah makan pasiaq 3-4 bulan pon hang nak kona lagi?
    memang barua anak syaitan la

    hang nafikan hak depa ni
    depa ni teraniaya
    hang tunggu la bala tuhan mukhriz
    bala tu nanti turun tepat atas batang hidung hang
    hang tunggu ja

    ReplyDelete
  4. Hanya org yg tak bertamadun boleh memaki org lain sebegini. Seorg sahabat pernah teraniaya semaktu di IHSB sewaktu zaman kegemilangan IHSB. TP dgn izin Allah, rezkinya melimpah ruah di tempat lain sb apa?Apabila Allah duga beliau ketika zaman kezaliman Shkri (pengawal kewangan IHSB), beliau redha, x memaki org mcm tuan di atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memaki hamun org lain mcm tuan di atas bukanlah satu perkara yg Islam ajar kita. ingatlah setiap dugaan itu dtg dlm bentuk kesusahan dan kesenangan. Anda yg ditimpa kesusahan skrg mungkin akn dtg rezki berlipat ganda. Sebaliknya, cuba2audit diri. Entah2 waktu bekerja dulu, kita bnyak curi tulang, curi masa, curi pen dan pensel yg bkn hak kita. Saya ingakan diri saya juga.Sy percaya jika kita audit diri, kita takkan melompat bila ditimpa musibah.

      Delete
  5. Betoi ker seperti yang dilaporkan di sini


    http://pisaukedah.blogspot.com/2013/09/hot-mahfuzomar-tak-tahu-fakta-tentang.html?m=1

    ReplyDelete
  6. salam bro, lama tak dengaq kabaq... hope you're ok by now, aku doakan yg baik2 aja bro :)

    ReplyDelete