Majoriti Muslim Malaysia menolak Hudud?


1. Mengaku Muslim, tapi pandang sebelah mata perlaksanaan Hudud.

2. Lepas tu, hairan kenapa non-Muslim tak hormat Islam?

3. Siang malam berdegar-degar protest tindakan pihak menghina Islam. Tapi hukum Hudud di negara sendiri di-anak-tiri-kan.

4. Yahudi senyum sinis tengok sesama Muslim tersipu-sipu berjabat tangan dengan hasutan media hiburan yang menjaja maksiat.

5. Sekaligus menjauhkan Musim daripada landasan perlaksanaan hukum Allah.

6. Melayu Muslim kini sibuk cari alasan itu ini kononnya tak mampu laksanakan Hudud.

7. Padahal kuasa pemerintahan hari ini berada dalam gengaman sendiri.

8. Ntah esok lusa ada yang ditangkap atas tuduhan menghasut. Menghasut untuk kepentingan perlaksaan Hudud?

9. Ahli politik berbau hancing bermain kata dengan rakyat sendiri. Bermuka-muka nak laksanakan Hukum Allah. Takut hilang undi minoriti katanya.

10. Rakyat pula masih ada yang buta hati bila diberi gula-gula. Pantang dihulur, terus dirasuk beri undi sia-sia.

11. Sampai bila nak bela pemerintah macam ni?

12. Nak tunggu sampai turun bala dari Allah?

13. Bala dah turun lama dah. Tengok apa jadi dgn Muslim hari ini

17 comments:

  1. hudud satu hal... kalau guna formula yg sama, populasi muslim melebihi 60%, ahli parlimen melebihi 60% muslim, majlis raja2 melayu 100% muslim -

    1. pusat2 hiburan masih berleluasa dan dihuni oleh para muslim
    2. minuman keras masih lagi dijual kepada muslim
    3. sistem perbankan masih lagi tidak islamik sepenuhnya
    4. org2 besar dan anak2 masih lagi bergelumang dgn maksiat
    5. cerita2 di tv masih lagi menayangkan hiburan2 melampau dan separa lucah
    6.
    7.
    8.

    dan seterusnya tambah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai encik noob kilas
      gomen momokkan satu dunia bahawa Malaysia negara Islam

      walhal hampir tak ada beza dengan negara sekular yang lain
      cumanya terselit komuniti Muslim di celah2nya

      non-muslim sendiri confuse

      Delete
  2. kadang2 orang kafir ni buat orang Islam macam bola je.. sebab mengamuk sakan kononnya bila keluar video hina Nabi SAW, post gambar hina Islam.. tapi takde pulak nak mengamuk kalau keluar rancangan hiburan yang dedahkan aurat? yang muzik & lagu merepek ntah apa2.. yang bawak budaya yang Islam tegah.


    pasal hudud pulak? buleh ke org2 yg ada kepentingan bermewah2 macam skrg ni kalau betul dilaksanakan hudud nanti? pikir-pikirkan la kenapa pembesar2 Quraisy menentang habis-habisan dakwah Rasul SAW? bukan ke hampir sama je senario dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menentang hudud mungkin tak berapa jelas lagi buleh dilihat. Tapi depa ambil sikap lepas tangan. Ketua agama senyap sunyi tanpa bicara.

      Depa andaikan masalah ini buleh selesai dengan sendirinya. Bila kita ungkit pasal kerja boneka depa, melenting tak tentu pasal pulak.

      Konon negara Islam. Macam Noob cakap la. Maksiat masih berleluasa. Tak pulak depa nak p protest sana sini.

      Delete
  3. sebab dalam malaysia yang tercinta ini islam hanya di gunakan tempat tertentu sahaja. Ia lebih berpaksi kepada kepentingan peribadi.

    ReplyDelete
  4. salam,

    look sila baca komen dr Maza, dr dzulkefli (pas), yb khalid samad (pas) yg lbh pandai dlm agama, apa kata mereka? Malaysia belum ready.

    KLIK Singapura pecat Cina rasis, Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan. Malaysia belum ready sebab semua orang sibuk, tak sempat nak me-ready-kan rakyat dgn hukum ini.

      Sebaliknya momokkan rakyat dgn kekejaman & ketidak-adilannya.
      Non-muslim jadi takut

      Delete
  5. Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
    Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
    Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
    Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
    Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

    Kami Yang Benar,
    RAKYAT GOMBAK

    MCA Youth chief Gombak YIP JIUN HANN,
    Concerned father U (YIP KUM FOOK, Gombak MCA) three, four wives and rich, the case U itself,
    Yip Jiun Hann, U are not Muslims we please don’t touch of Muslim’s religion and the good thing Prophet MUHAMMAD S.A.W.
    Why U try generate name of PROPHET MUHAMMAD S.A.W. for bad name of benefits. U try to remember the shameful of Muslim?
    If not, we'll teach U such things happen in the USA

    Our sincerely,
    PEOPLE GOMBAK


    ReplyDelete
  6. Ok Bro,Kalau lihat Analisis,keadaan dan pandangan kau dan Bro cipan.

    Kelantan adalah Negeri Paling sesuai dan paling senang untuk melaksanakkan HUDUD dahulu berbanding negeri2 lain.

    Ok lihat pointnya.

    Sultan Kelantan mula mendekati imej islam yang sebenar dan mula kelihatan zuhud.

    Pas adalah penyokong hudud.

    Negeri Kelantan dikuasai Pas.

    Majoriti rakyat kelantan adalah Melayu islam.

    Menurut Bro cipan,Hudud diatas kuasa Sultan(Kuasa Mutlak sebagai Ketua Agama islam Negeri)..Bukan Persekutuan. yang layak soal Agama(Maka Alasan perlembagaan persekutuan lebih berkuasa dari Kuasa Negeri sudah tidak boleh dipakai).

    Kalau melihat semua ciri2 ini..Kelantan sebenarnya sangat2 layak dan boleh menjadi perintis kepada pelaksanaan hudud.

    Kenapa tetap tidak boleh dilaksanakan?Mungkin Kepimpinan Pas Kelantan terlepas hal ini?kalau begitu segera usahakan..Tak kan mahu menunggu menguasai Malaysia baru nak laksanakan hudud?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku penah baca kat mana ntah ada satu alasan pimpinan kelantan bagi bab hudud ni
      lebih kurang macam tak comply constitution law kot
      tapi tu la, apakejadahnya guna sultan melayu ni kalau benda ni pon tak mampu nak tolong?

      seriusly bukan susah mana pon
      macam aku cakap la, kalau depa betoi2 nakkan hudud
      sekali petik saja

      Delete
  7. Kalau ikut pandangan Aku lah Bro..

    Aku malas nak buat kesimpulan dari sudut politik dan mencipta alasan untuk menyalahkan orang lain.Aku lebih gemar berfikir secara different dan 10 langkah kehadapan.

    Ok..sebenarnya kita sebagai Umat islam yang menjadi Majoriti rakyat negara ini dan problem sebenarnya kita tiada 'BARGAINING POWER".

    "Kuasa untuk tawar menawar dan menekan."

    Boleh jadi sahaja..Kerajaan persekutuan ditekan oleh para kapitalis yang memegang ekonomi negara ini agar terus2san mengamalkan nilai2 sekularisme..Korang tak tahu betapa besarnya kuasa2 para Kapitalis ini..Mereka yang sebenarnya menguasai dunia.

    Mungkin juga masalah dari sosio-sosial yang complex..kalau melihat situasi sabah dan sarawak yang 50percent adalah kafir dan 50percent adalah muslim..sesuatu yang sangat sukar untuk melaksanakan hudud..Mungkin juga untuk menjaga status QUO keharmonian antar Agama sebab itu hukum hudud didiamkan dalam Malaysia,mungkin juga nak menjaga hati para Non-muslim sabah/sarawak,ini kerana takutkan disebabkan soal hudud..sabah dan sarawak mahu keluar dari Malaysia..Kerusuhan Agama adalah sesuatu Malapetaka yang dasyat..pernahkah kita fikir sejauh ini?Adakah anda tahu Agenda Sabah/sarawak merdeka adalah Agenda mahu menubuhkan sebuah negara Kristian..Mungkin isu hudud boleh menjadi sebuah malapetaka dan menjadi Alasan buat mereka kerana Malaysia mengingkari semangat penubuhan Malaysia dan mereka harus keluar dari Malaysia disebabkan hudud..Ini dalam konteks sabah/sarawak ye..pernah fikir tak macamni?tobat tak pernah sebab kita selfish.

    Sebenarnya,Keadaan Malaysia ni sangat Rumit..

    Lihat brunei..Mereka adalah sebuah negara Monarki..Negara kecil yang sangat kaya dan berpenduduk sebanyak 400 ribu orang sahaja.

    Dan yang menariknya hanya Bangsa Melayu/islam ditambah plus2 kecil pribumi2 borneo yang menjadi rakyatnya..Bangsa lain selain melayu dan pribumi borneo tidak akan dapat menjadi warganegara.

    Sebab itu mereka dapat Melaksanakan hudud dengan mudah..kalau melihat ciri2 ni..Kelantan menepati ciri2 seperti brunei..Aku harapkan kelantan dapat menjadi perintis hukum hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah bargaining power tu Muslim sendiri yang cipta. depa sendiri yang pilih untuk tidak menekan. depa sendiri yang meng-katak-di-bawah-tempurung-kan diri sendiri

      Isu hudud ni satu hikmah. Sebab tu aku penah bgtau hudud ni ultimatum yang akan mencorak negara dan melayu muslim khususnya. Implikasinya amat besar.

      Isu ni buleh dijadikan kayu ukur gerakan Islam Malaysia. Betapa sabah dan sarawak di-anak-tiri-kan. Betapa kuatnya kristianisasi dan betapa ramainya pengkhianat dakwah Islam.

      Masalah ni tak rumit. Kita ada raja-raja melayu. tapi sayang..

      Delete
  8. sebab di malaysia nie sangat di beratkan rukun ISLAM
    solat,mengucap dia kalimah syahadah,zakat,haji,puasa...
    2 je diorang nampak...
    sebut islam mereka solat, mereka mengucap,mereka bayar zakat,mereka berpuasa.

    tetapi beriman ke mereka bila mereka menolak salah satu Hukum Allah
    beriman ke mereka pada Allah,Nabi,Malaikat,kitab, qodo dan qadar?

    kesimpulan, zaman dulu nabi ajar rukun iman terlebih dahulu, bukan rukun ISLAM..
    rukun Islam diturunkan lewat dari rukun iman, tapi manusia masa itu jauh islam dan beriman dari mereka semua.

    kalau seseoang itu beriman datanglah rukun islam ke,hudud ke,sistem niaga islam ke,mata wang islam ke, semua dia akan buat...

    kesimpulan kedua berbentuk seperti pertanyaan.
    berimankah pemimpin kita?
    bukan berliku nak tuduh, tapi admin suruh korang jawab dalam hati

    p/s-menunaikan rukun islam senang sebab nampak dimata,rukun iman anda kena lah pandai2 terapkan sendiri sebab benda tak nampak,berliku cuma nak cakap solat 100000000000 rakaat pun tanpa yakin dan percaya(beriman) 100% solat kita akan ditolak, bukan berliku nak tuduh sesiapa, tapi itulah kenyataan nya

    ReplyDelete
  9. Kepada Ketua MCA Gombak Yip Kum Fook

    Menbaca berita dari Media dan berpendapat berita dari orang ramai Taman Desa Jaya, Kepong berkenaan kelakuan yang benar-benar “U” (Yip Kum Fook) tipu perempuan dan merosakan keluarga orang lain dan memakan wang Tokong (SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE), bermalu-malukan parti MCA Malaysia, masyarakat Cina dan penganut Agama Buddha…….

    Kami harap “U” menujukan satu contohan yang baik, letakan jawatan Ketua MCA Gombak dan pengerusi SAMNAK SAMBODHI dan lain-lain jawatan dengan segara.

    Sekian Terima Kesih

    Persatuan Buddhis Malaysia

    ReplyDelete
  10. Dear everyone,
    Careful of YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) because this man is cheating and disturbing of many people’s wives, and also cheating of Buddhist Temple (SAMNAK SAMBODHI)’s money.
    Recently, many people know in what he”yip” did, please stay far from him. He is lawyer, Datuk, MCA Chairman and etc. or everyone can research at Website “YIP KUM FOOK”
    Loh Guan Lye
    Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  11. http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html

    LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES

    To all Malaysians respected,

    respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  12. Kepada setia usaha UMNO Datuk Seri Tengku Adnan bin Tengku Mansor, Datuk Seri Ong Ka Chuan, Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel, Presiden PPP Dr. Kanagaratnam Pillai dan pemimpin-pemimpin komponen BN,

    Demi kepentingan Negara kami YIP KUM FOOK (Ketua MCA GOMBAK) NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100, KL Ketua Pemuda MCA Gombak YIP JIUN HANN, No. Suite 3.43, Kompleks Desa, Jalan Kepong,, 52100, Kuala Lumpur. Jayanti B. Balaguru (Pengurusi parti gerakan Segambot) dan Ooi Ah Bah (Chia Ooi Sun & Co.) Advocates & Solicitors No. 48-1, 1st Floor Jalan Brunei Utara off Changkat Thambi Dollah, Pudu, KL.

    Dengan segala hormatnya disini, harap semua pemimpin-pemimpin parti komponen BN sebulat suara menjemput bekas perdana menteri Dr. Mahathir bin Mohamad Ke Putra Jaya menolong kerajaan mentadbir Negara mencapai kejayaan lebih cemerlang

    Kami yakin berkeliber dan pengalaman bekas Perdana Menteri Dr. Mahathir bolih melindungi kedaulatan dan mengekalkan keamanan Negara. Harap Dr. Mahathir bin Mohamad jangan mengecewakan Rakyat Malaysia

    Sekian dimaklum,

    Terima Kasih

    ReplyDelete

Comments