HKR #KL112, BN tak takut hadapi PRU


Kerajaan Barisan Nasional dan komponen parti sepatutnya berasa lega. Kerana perhimpunan pembangkang kali ini gagal.


Oleh kerana itulah media BN tidak perlu bersusah payah menyiarkan berita-berita yang terpesong dari fakta dan kompas kebenaran seperti apa yang sebenarnya berlaku di Stadium Merdeka. Mereka tidak lagi perlu mencipta angka yang merapu-rapu habuan untuk menyedapkan hati penyokong mereka.

Oleh kerana “kegagalan” himpunan ini terlalu ketara, BN langsung tidak perlu mengadakan “himpunan” diversion untuk cover malu dan tebal muka kerana kehadiran peserta HKR amatlah sedikit. Hinggakan budak pra-sekolah pun boleh mengira dengan tepat jumlah kehadirannya.

Begitu juga dengan para penyokong sejati BN. Mereka tidak lagi perlu mempertahankan maruah mereka yang sememangnya tidak tercalar dengan jumlah angka kehadiran di himpunan HKR ini. Malahan ramai pengikut pembangkang terpaksa memencilkan diri kerana risau diri mereka mendapat malu.


Oleh kerana mereka amat yakin tidak akan kalah PRU mendatang, mereka juga merasakan tidak perlu mempertahankan isu-isu singkat seperti Kalimah Allah dan Amanat Hadi untuk mengalihkan tumpuan awam daripada melihat kegagalan himpunan HKR yang baru berlangsung tiba.

Alangkah bertuahnya BN, apabila mereka tidak lagi perlu mencurahkan ribuan bahkan jutaan ringgit untuk memberi beras dan tepung gandum (bukan gula-gula) kepada rakyat agar mereka mendapat motivasi untuk hadir ke majlis-majlis keramaian anjuran parti mereka.

Bahkan mereka tidak perlu rasa gelisah memikirkan mereka kehilangan sokongan dari belia dan anak muda yang sememangnya tidak menyokong gerakkan pembangkang dalam menjayakan HKR ini. BN boleh terus berbangga dengan Himpunan Kpop mereka yang mempunyai kehadiran lebih dari satu juta orang baru baru ini.

NGO-NGO berkaitan BN kelihatan riang dan serta tenang mewarnai kempen Hassan Ali, Isu Bekalan Air Syabas dan begitu juga isu pembalakkan di Kedah yang sememangnya mendapat sambutan yang lebih hangat daripada himpunan HKR tempoh hari.

Kegagalan HKR 112 ini merupakan satu titik tolak kelangsungan survival Barisan Nasional dalam memegang tampuk pemerintahan di Putrajaya. Disamping mendapat sokongan ulama tersohor dan mufti-mufti yang disegani, BN dan parti komponennya merasakan bahawa perjuangan mereka selama ini amat direstui Ilahi.

Di sebalik kegagalan himpunan ini, BN akan segera memberikan beberapa bantuan (bukan gula-gula) kepada rakyat jelata. Demi menghargai kesetiaan mereka mendokong paksi perjuangan yang telah dilayari sejak lebih dari setengah abad ini.



Dengan penuh keyakinan, Barisan Nasional tidak akan teragak-agak untuk mengadakan pilihanraya dalam masa terdekat. Kerana fenomena kegagalan himpunan HKR ini adalah merupakan satu signal dari rakyat bahawa mereka (BN) akan terus mengorak kedepan dengan kemenangan majoriti.

Sebaliknya peroksi pembangkang, sedang gusar gelisah melihat signal rakyat ini. Tanpa ada apa-apa talian hayat, pembangkang yang diketuai pemimpin pro Zionis ini akan sekali lagi menggunakan kabel dasar laut beliau untuk mendapatkan bantuan pengaruh dan kewangan daripada rakan-rakan dari Tebing Barat, Kerajaan Israel.

Dengan berbekalkan hasutan syaitan, pembangkang dikatakan sedang cuba sedaya upaya mempertahankan kegagalan yang mereka hadapi ketika menganjurkan himpunan di Stadium Merdeka itu.

Tanpa mengira dosa dan pahala, para penyokong fanatik pembangkang giat menyebarkan fitnah dan penipuan tentang fakta sokongan hambar yang diberikan rakyat kepada himpunan HKR itu. Segenap inci media alternatif mereka berbuih-buih dengan kata caci nista cuba menidakkan kebenaran yang berlaku di stadium keramat pada 12 Januari lepas.

Amat jelas sekali, satu signal yang dilontarkan rakyat kepada kerajaan Barisan Nasional. Bahawa kegagalan himpunan HKR itu merupakan satu perkara yang tidak perlu mereka risaukan. Malah tidak ada seorangpun pemimpun BN yang kelihatan gelisah akan kehilangan jawatan dan punca pendapatan.



Oleh itu, pimpinan BN dikatakan sedang cuba sedaya upaya untuk menyegerakan PRU untuk membolehkan sekalian rakyat Malaysia melenyapkan pengaruh pembangkang sekaligus ingin terus berada di bawah naungan kerajaan yang prihatin, kerajaan Barisan Nasional.

BN tidak gentar! BN akan buktikan dengan PRU segera!

14 comments:

  1. aha! Sebab dah 50 tahun pembangkang jadi pembangkang, jadi peliklah bila pembangkang jadi pimpinan. Sedangkan asalkan dia manusia berilmu & cukup syarat dia layak jadi pemimpin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin sebenar adalah mereka yg akan undur diri jika ada orang lain yg lebih baik dari mereka. Safeguard the interest of the Rakyat! :D

      Delete
  2. Bhai Taufik...

    Baek punya sarkastik.... hahahaha .... i folo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha! satira sarkastik kira serupa la no haha

      Delete
  3. bro, ko ada bakat dalam penulis kritis. boleh hantar ke mana-mana paper untuk side artikel. malaysian insider n malaysiakini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq bro pandangan rakyat marhaen ja pun. tq jugak atas cadangan tu :)

      Delete
    2. pandangan marhaen tu yang kita semua nak. aku dah muak pandangan kononnya mewakili golongan marhaen. kalau kita marhaen tak suarakan hak kita jangan harapla golongan atasan nak suarakan.

      Delete
  4. Good Sarkastik..Nanti balaci umno akan copy ni buat artikel...hahahaha

    ReplyDelete
  5. terima kasih najip ali... eh silap... najib razak

    ReplyDelete
  6. ada harapan nak jadi pencacai BN, tapi versi kurang hajar hahahaha

    ReplyDelete
  7. inilah jadi kalau buat entri politik..hahahhahahaa
    By the way....politik adalah hak invidu..hak kita..

    Anda sudah berada di bloglist saya…
    Hanif blog bloglist
    Terima kasih sertai segmen saya
    Jom blogwalking ke rakan-rakan segmen dan menangi hadiah misteri

    Sila lihat blog anda berdasar abjab nama blog anda. JIka tiada abjab diletakkan di abjab A

    Setiap minggu saya akan merayau di bloglist
    ( Blogger yang telah lama saya letakkan sila abaikan komen ini..hahahhahahaha)

    ReplyDelete

Comments