Cara-cara menolak nenek tua keluar dari bas (video)


Sejenak aku ketip laman Youtube sebentar tadi, terus terjojol keluar video ini menderu-deru trending di alam internet.

Ya, aku akui agak terlambat untuk turut sama berkompang tentang video ini, tapi dengan kandungan internet yang menjangkau beberapa petabytes ini, takkan pernah termampu kamu menunding jari dan seraya berlagu slowpoke pada aku.

Nothing to blame on the Singaporean nor their public transport service. Or even the old lady. But indeed, this is an example on How to Politely Argue with Nanny. 

Berdasarkan komen di Youtube, si polan itu telah pun mengeluarkan satu statement untuk menjustifikasikan tindakan beliau yang amat santun lagi hiba ini. Beliau juga menyandarkan premis permasalahan tekanan perasaan dek kenangan pahitnya dibuli ketika di sekolah dan National Service untuk mengizinkan dirinya berlaku zalim terhadap nenek terbabit.

Jauh di ceruk hati aku berseloka riang jika melihat kejadian ini berlaku negara ini, mungkinkah permuda itu akan termakan  derapan buku lima yang mendengus laju ke rahang dan sisi-sisi buah pinggangnya?


Diharap foto hiasan berikut sedikit sebanyak dapat membantu melembutkan resak berang hati taulan yang membaca siaran madah berbaur Temasek ini.






4 comments:

  1. hmmm... apa saja yg org tua buat atau tengking
    jgn ler sampai tolak dia mcm tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Perang mulut balas dengan muluh sudah. Apa kes sampai nak tolak auntie tu

      Delete
  2. video youtube tu dah kena delete?

    ReplyDelete
  3. video tu ada lagi. tak kena delete pon

    ReplyDelete

Comments